Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR
Investice do rozvoje vzdělávání
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Aktivita v délce trvání několika týdnů. Cílem je aktivní podíl žáků na výuce formou vytvoření a následné demonstrace výukové prezentace před spolužáky. Témata prezentací se týkají kapitoly Geologické děje v učivu přírodopisu pro 9. ročník. Vybraná témata budou žáci zpracovávat především formou domácí přípravy a individuální konzultace s vyučující dle aktuální potřeby. Na ukončení této aktivity proběhla přednáška Mgr. Urbana na téma geologické děje doprovázená projekcí fotodokumentace přírodních útvarů.
Výukové prezentace byly rozděleny a přiděleny větší části žáků 9. B vždy tak, aby 1 téma zpracovávali 2 žáci. Přesto bylo výjimkou, když úkol splnili oba. Dokonce se stalo, že práci nepřinesl ani jeden z dvojice. Rozdíly se projevily i v úrovni prací. Děti mají stále tendenci „stahovat“ hotové texty. Ty potom obsahují řadu termínů a výrazů nepřiměřených úrovni znalostí žáků 9. ročníku, stávají se pro ně nesrozumitelnými. Pro děti je tento postup vypracování prezentace snadnější, pro výuku ale méně vhodný. Navíc žáci občas ani neporozumí, proč je jim toto vytčeno jako nedostatek.
Velmi pěknou prezentaci včetně jejího slovního komentáře měli např.:Monika Špačková,Denisa Hejhalová, Dominik Hegedüs,Tereza Bártová, Kamila Štěpařová). Vybrané výukové prezentace jsou výborně použitelné (případně po drobných úpravách – hlavně pravopis) pro výuku přírodopisu v 9. ročníku.
Žáci mají velmi rozdílný přístup k vypracování zadaných úkolů. Řada z nich se úkolem vůbec nezabývala, je to jejich běžný postoj. Během předvádění a výkladu prezentací jsou však pozorní, dokáží zdravě ohodnotit kvalitu práce spolužáků. Je třeba dbát na to, aby se přednášející žák snažil aktivně zapojit spolužáky i během samotného průběhu prezentace. Probírané téma si děti i poměrně dobře zapamatují.
Základní škola Gutha Jarkovského v Kostelci nad Orlicí se společně…
V rámci celoškolního projektu „Český rok“ se výuka informatiky ve…
Vánoční besídka v 6. A byla plná radosti a vánoční atmosféry….