Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR
Investice do rozvoje vzdělávání
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Jedná se o aktivitu navazující na exkurzi do malé vodní elektrárny Hučák v Hradci Králové.
Již před exkurzí obdržely děti instrukce, na co se během návštěvy elektrárny zaměřit včetně popisu obsahu požadované prezentace. Součástí práce jsou fotografie zhotovené dětmi. Nejzdařilejší prezentace budou využity k výuce fyziky v 8. a v 9. ročníku, kdy autoři sami výsledek své práce předvedou před žáky 8.B a 9.B třídy.
Žákovské prezentace, které z exkurze vzešly, mají velmi rozdílnou úroveň. Některé práce jsou odbyté, popř. pojaté jako vyprávění průběhu školního výletu. Většina prezentací je pro další využití vhodná po větších úpravách, a 1 práce (Jan Kellner) vyžadovala úpravu pouze nepatrnou a byla velmi vhodná k prezentaci před jinou třídou. Většině dětí nedělá problémy technicky pomocí prostředků ICT úkol zvládnout, potýkají se však s obsahovou stránkou a především s pravopisem.
Prezentace práce před spolužáky:
Všichni žáci předvedli výsledky své práce v 9. B, nejzajímavější práce (včetně žákovského komentáře) byly předvedeny v 8.B. Projevily se viditelné rozdíly ve verbálních schopnostech dětí (někdo pouze doslova svoji práci předčítal, jiní se snažili i doplnit komentář vlastními slovy, 1 žák zvládl prezentaci zcela bravurně a sebevědomě). Naslouchající děti sledovaly vystoupení svých spolužáků opravdu pozorně, hodnotily ho, vznášely dotazy i připomínky.
Většina dětí považovala splnění zadaného úkolu za samozřejmost. Některé děti využily tvorbu prezentace k předvedení svých dovedností prostřednictvím ICT, na obsahovou stránku tolik nedbaly. Děti samy uznaly, že pozice před tabulí v roli vyučujícího je zajímavá, ale ne příliš snadná.
Příjemně mě překvapil zájem spolužáků o práci druhých a jejich - sice občas kritický, ale celkem konstruktivní přístup k hodnocení. Sami autoři úspěšných prezentací měli očividnou radost, že jejich práce byla předvedena ostatním, zaujala je a nebyla tudíž pouze formální.
M. Kalousková
Dopravní hřiště Během dubna vyrazily postupně všechny čtvrté třídy na…
hodina: třídnické záležitosti a/ Rodičovská schůzka – závěry ze schůzky…
Dnešní aktivity byly zaměřeny na ženské a mužské role ve…