Ve středu 30. listopadu 2016 se uskutečnilo školní kolo Olympiády v českém jazyce. Zúčastnilo se ho 17 žáků 8. a 9. tříd.
Soutěž měla jako vždy dvě části – jazykovou a stylistickou. V 1. části si žáci „hráli“ s jazykem, s jeho tvary a formami. Zjistili např. – že sloveso padat můžeme v ČJ použít ve 12 případech a pokaždé to může znamenat úplně něco jiného! Ověřovali si, zda znají česká rčení. Letos to bylo hodně o slovotvorbě a hraní si se slovy. Ve druhé části měly děti napsat slohovou práci na téma „Moje vzlety a pády“. Mohly ji napsat v libovolném slohovém útvaru. A právě tady se ukázaly ty největší rozdíly. Jednak v tom, jestli dodrželi žáci téma práce (MOJE …), ale také v tom, jak zvládají anebo nezvládají český pravopis.
Nakonec do okresního kola postupují Jan Voráček(9.B), Jiřina Hlávková(8.B) a jako náhradnice Jiřina Hejčlová (9.A).
OLYMPIÁDA V ČESKÉM JAZYCE – VÝSLEDKY ŠKOLNÍHO KOLA
Číslo | Jméno a příjmení | Třída | Jazyková část | Stylistická část | Celkem | Pořadí |
1. | Kateřina Adamovská | 8.A | 12 | 4 | 16 | 16. |
2. | Radka Mánková | 8.A | 16 | 7 | 23 | 8.-9. |
3. | Nela Šedová | 8.A | 14 | 7 | 21 | 11. |
4. | Jiřina Hlávková | 8.B | 17 | 10 | 27 | 2.-4. |
5. | Kateřina Sajdlová | 8.B | 16 | 7 | 23 | 8.-9. |
6. | Denisa Špačková | 8.B | 19 | 8 | 27 | 2.-4. |
7. | Petr Štěrba | 8.B | 15 | 9 | 24 | 6.-7. |
8. | Jiřina Hejčlová | 9.A | 19 | 8 | 27 | 2.-4. |
9. | Matěj Hlaváček | 9.A | 11 | 8 | 19 | 14.-15. |
10. | Tereza Kynclová | 9.A | 11 | 9 | 20 | 12.-13. |
11. | Martin Slavík | 9.A | 18 | 6 | 24 | 6.-7. |
12. | Lucie Šrámová | 9.A | 19 | 7 | 26 | 5. |
13. | Natálie Šrámová | 9.A | 14 | 8 | 22 | 10. |
14. | Martina Fajglová | 9.B | 9 | 5 | 14 | 17. |
15. | František Fiala | 9.B | 16 | 3 | 19 | 14.-15. |
16. | Kateřina Horská | 9.B | 13 | 7 | 20 | 12.-13. |
17. | Jan Voráček | 9.B | 20 | 8 | 28 | 1. |
Do okresního kola postupují
Eva Voborníková, Hana Drozdíková
Kouzelný příběh nerozlučné dvojice malé čarodějnice, která už chce konečně…
Ve škole jsme dostali možnost návštěvy firmy Škoda auto v nedalekých…
Jak vysvětlit události 17. listopadu dětem v první třídě? Jak jim říct,…