Daleko na severu je Grónská zem
Stejně jako začátek naší oblíbené písničky se jmenoval i náš projektový den. Největší ostrov věčného ledu jsme objevovali v příjemně vytopené třídě. Děti pracovaly ve skupinkách, která nesla jména obyvatel a živočichů tohoto ostrova. Zajímavé informace vstřebávaly všemi smysly. Hledaly je ukryté na chodbě, třídily a porovnávaly. Proč v Grónsku nežije tučňák? Má medvěd lední opravdu bílou srst? Jak vypadá polární záře? Biologie se prolínala s matematikou. To když jsme díky tuhému mrazu na ostrově zabrousili do záporných čísel. Kolik obyvatel tu žije? Páni, už jsme v řádech deseti tisíců. A že se iglú píše s čárkou nad „u“, i když je na konci slova? Ach ta čeština. Památkou na netradiční učení nám bude skvělá vlastnoručně vyrobená koláž. Malovala se nám téměř sama, protože k tomu hrála píseň od Jaromíra Nohavici a v puse se přitom rozplýval zmrzlinový bonbónek. Mimochodem – víte, že slovo „nanuk“ pochází z grónštiny? Neznamená však zmrzlou sladkou pochoutku. Ale to vám děti doma jistě rády vysvětlí.
Lucie Felcmanová
Žáci 5.B se zúčastnili preventivního programu „Bubnovačka“. Jedná se o…
Ve středu 20.11. se deváté ročníky zúčastnily interaktivního workshopu Dezimfombies….
Hlavním tématem přírodopisu v 8. ročníku je učivo o savcích….