29.04. 2021

Organizace výuky 2. stupně od 3.5.2021

Na základě nařízení vlády vydává ředitel školy následující organizační pokyny.

1. Změny výuky

a) 1. stupeň ZŠ: Rotační výuka pro všechny ročníky.

b) 2. stupeň ZŠ: Rotační výuka pro všechny ročníky.

c) Školní družiny a školní kluby: Pro prezenčně vzdělávané žáky za dodržení homogenity skupiny stejné jako ve třídě. Není-li to z personálních důvodů možné, lze do jedné skupiny ve školní družině (nikoliv ve školním klubu) zařadit žáky jednoho ročníku.

2. Pravidla výuky

a) Je povolena osobní přítomnost:

  • žáků 1. – 9. ročníku základních škol v režimu tzv. rotační výuky
  • prezenční výuka dle standardního rozvrhu
  • distanční výuka dle distančního rozvrhu

b) Rotační výuka

  • Rozdělení 6. - 9. tříd:

Sudý týden počínaje pondělím 3.5.2021 – 6.A, 6.B, 6.C, 8.A, 8.B, 8.C

Lichý týden počínaje pondělím 10.5.2021 – 7.A, 7.B, 7.C, 9.A, 9.B, 9.C

  • Třídy, které v daném týdnu nemají prezenční výuku, se povinně vzdělávají distančním způsobem dle stanoveného a již probíhajícího distančního rozvrhu.

c) Prezenční výuka

  • Výuka dle stálého, od září platného, rozvrhu s aktuálními úpravami.

Prezenční výuka probíhá v homogenních skupinách (kolektivy jednotlivých tříd se neslučují, ani jinak neprolínají).

Pokud není z organizačních (personálních) důvodů možné dodržet hodinovou dotaci pro některé vzdělávací oblasti podle ŠVP v homogenních skupinách, stanoví ředitel školy, který vzdělávací obsah nebude po dobu trvání těchto důvodů realizován. Podmínka homogenity skupiny má přednost před ustanovením ŠVP.

  • Hygienická opatření.

Žáci a zaměstnanci školy, kteří se účastní prezenční výuky, mají povinnost testování Covid - 19 dvakrát týdně, vždy v pondělí a ve čtvrtek.

Výjimku mají zaměstnanci školy od dvou týdnů po druhém očkování proti Covid - 19.

Výjimku mají žáci a zaměstnanci školy, kteří doloží pozitivní test na Covid - 19, po dobu 90 dní od testu.

Žáci i zaměstnanci školy mají povinnost nosit respirátory nebo chirurgické roušky po celou dobu pobytu ve škole (včetně školní družiny). Je-li nezbytné, aby žáci při výuce viděli na ústa učitele, je možné ochranu nosu a úst výjimečně nahradit ochranným štítem, pokud je dodržena vzdálenost alespoň 2 metry od všech osob.

Je zakázán zpěv.

Sportovní činnosti při vzdělávání jsou povolené ve venkovních prostorech a za dodržení podmínky homogenity skupin.

V rámci výuky tělesné výchovy, výchovy ke zdraví, pracovní výchovy a výtvarné výchovy lze zařadit pobyt žáků na čerstvém vzduchu. Za podmínky zachování homogenity skupiny je možné realizovat vzdělávací činnosti ve venkovních prostorách, a to i mimo areál školy.

  • Organizace příchodu žáků do školy

Žáci vstupují do budovy školy dle stanoveného časového a prostorového rozpisu.

U vchodu použijí dezinfekci.

Žáci nevstupují do prostoru šaten.

Bez zbytečné prodlevy, bez přezutí a převlékání odejdou do přidělené učebny.

Přesný rozpis časů, vchodů a učeben je uveden v příloze č. 1.

  • Organizace přestávek

Během vyučování se žáci zdržují v přidělené učebně, na chodbách pouze po nezbytně nutnou dobu vzhledem k návštěvě hygienického zařízení nebo přesunu do jiné učebny.

Polední přestávku žáci tráví pokud možno venku. V nutných případech jim bude umožněn pobyt v Integračním centru za následujících podmínek: žák bude mít nasazený respirátor, bude dodržovat stanovený odstup 1,5 m a respektovat rozestavění sedaček, nebude zde konzumovat žádné jídlo a pití a bude pod dozorem určeného pracovníka školy.

  • Organizace odchodu žáků ze školy

Po skončení vyučování žák opustí budovu školy bez zbytečného zdržování na chodbách a v šatnách školy.

Přesný rozpis časů je uveden v příloze č. 2.

d) Pověřená škola

Končí činnost škol a školských zařízení určených podle usnesení vlády č. 1109 (péče o děti rodičů vybraných profesí).

Škola má za povinnost umožnit přítomnost žákům, jejich rodiče pracují v IZS a dalších vybraných profesích.

3. Další ustanovení

  • Jsou umožněny prezenční individuální konzultace ve škole (vždy pouze jeden žák a jeden pedagogický pracovník), u kterých může být přítomen zákonný zástupce žáka, a to i pro žáky, kteří jsou v daný čas vzděláváni distančním způsobem. O organizaci konzultací rozhoduje ředitel školy s ohledem na vzdělávací potřeby žáka
  • Vstup třetích osob (mimo žáky a zaměstnance) do prostor školy je obecně možný jen v důvodných případech za přijetí režimových opatření minimalizujících styk s žáky. Příkladem třetích osob mohou být například zákonní zástupci nezletilých dětí a žáků, členové zkušebních komisí, kontrolní orgány (např. ČŠI), pracovníci školského poradenského zařízení, krajské hygienické stanice, osoby zajišťující zásobování, případně další nezbytné služby.

V Kostelci nad Orlicí 29.4.2021                                                             

Mgr. Jiří Němec, ředitel školy

Bubnovačka

Žáci 5.B se zúčastnili preventivního programu „Bubnovačka“. Jedná se o…

Dezimfombies

Ve středu 20.11. se deváté ročníky zúčastnily interaktivního workshopu Dezimfombies….

Exkurze ZOO Praha, 8.C

     Hlavním tématem přírodopisu v 8. ročníku je učivo o savcích….