11.02. 2024

Olympijský rok 1. stupeň

Na 1. stupni jsme opět navázali na celoroční projekt Olympijský rok.

První třídy se do něj vrhly s energií sobě vlastní. Žáci se přesvědčili  vzájemně o tom, že i malí dokáží velké věci. V průběhu dne se prvňáčci seznámili s olympijskou myšlenkou, s pojmem fair- play, rozpoznávali olympijské symboly, tvořili, zpívali a dokázali uběhnout štafetu“ z Olympie až do Paříže“, která pro ně byla nachystána v tělocvičně. Zanechali za sebou krásnou stopu - působivou vlajku, kterou děti navrhly v souladu s odhlasovaným názvem země, maskota v podobě roztomilé sovy se zelenýma očima a heslo:

„ Rychleji, výše, silněji, to Prckové umějí!“ A proč  Prckové? S velkou převahou si děti odhlasovaly název země: Spojené království Prcků.

Druháčci během roku při projektech cestují a navštěvují různé země, proto reprezentují zemi Pampálii podle slavného lovce Pampaliniho. Vyrobili vlajku v červenobílé barvě, jako jsou jeho plavky. Naším maskotem se stala opice - věrný doprovod slavného lovce. Při projektovém dnu jsme nejen vyráběli, ale dozvěděli se spoustu věcí o olympijských hrách. Dokonce jsme si symbolicky zapálili olympijský oheň, který je symbolem vítězství, ale hlavně naděje, která lidi spojuje.

Ve třetích třídách děti nejprve pracovaly s tématickými pracovními listy, kde se dovídaly informace o původu OH a jejich obnovení. Seznámily se s olympijskou myšlenkou a následně se věnovaly sportům letní olympiády. Na teoretické poznatky navázaly praxí a naplno si v další části dopoledne zasportovaly. Závěr dopoledne byl kreativní - děti vytvořily maskota, kterým se po dohodě stal lemur.

Také ve 4. třídách se během dopoledních hodin zkoušela fyzická zdatnost- kondiční cvičení na žebřinách leckoho potrápilo, jiní si vedli skvěle. K otázkám historie OH žáci zhlédli tématické video. Mozek dostal také pořádně zabrat - to když se počítaly olympijské medaile. Mnoho zajímavostí se čtvrťáci dověděli o našich slavných sportovcích, a také v těchto ročnících byl prostor pro diskuzi, hodnocení a sebehodnocení - témata byla jasná- maskot, vlajky a medaile naší olympiády.

A pozadu nezůstali ani nejstarší na 1. stupni - páťáci:

Žáci se z videa i pracovního listu nejprve dozvěděli základní informace o historii olympijských her. Nabyté poznatky ihned využili v doplňování textu i v kvízových otázkách. Na téma olympijských her si dále procvičili své znalosti o slovních druzích a významech slov. V poslední hodině se žáci věnovali ztvárnění symbolů olympijských her. Pod jejich rukama vznikaly olympijské kruhy, věnce vítězů i olympijská pochodeň.

Věříme, že dětem z prožitého dopoledne zůstane spoustu krásných momentů i získaných vědomostí.

Pokračováním společného celoškolního projektu bude již tradiční Noc s Andersenem, která se ponese také v duchu olympijských myšlenek.

Učitelé 1. stupně

Více fotografií

Bubnovačka

Žáci 5.B se zúčastnili preventivního programu „Bubnovačka“. Jedná se o…

Dezimfombies

Ve středu 20.11. se deváté ročníky zúčastnily interaktivního workshopu Dezimfombies….

Exkurze ZOO Praha, 8.C

     Hlavním tématem přírodopisu v 8. ročníku je učivo o savcích….