Ta loď se jmenuje – třída 6.A. Odkud a kam pluje? Z přístavu 6.A do přístavu 9.A? V to všichni doufáme a přejeme všem pasažérům co nejklidnější plavbu.
Jaká je ta prozatímní plavba? To se pokusila zjistit dnešní zkušební plavba v rámci programu Semiramis s Káťou a Denčou. Nejprve si děti zopakovaly, jak jejich plavba s oběma dívkami v listopadu 2017 začala. Potom následovaly nejrůznější aktivity, které měly za úkol rozvíjet vztahy mezi žáky ve třídě. V některých vystupoval každý sám za sebe, v jiných byly děti nuceny spolupracovat – jako např. když měly kreslit ve dvojici (jeden domeček a druhý stromeček – aniž to navzájem věděly).
Vyvrcholením dnešní plavby bylo společné malování lodi – v případě 6.A se nazývá „Černá rozinka“. To bylo hádání, křiku, nespokojenosti.... !!! Ale na konci byla LOĎ! A pak měl každý těžký úkol – zaujmout jasné postavení na této kocábce. Myslím, že to, co vzniklo, zcela přesně charakterizuje tento kolektiv – většina bavičů, hodně pasažérů, žádný kapitán. Ale máme tu i zásobovače, kormidelníka, kuchaře a topiče (ten ale nepochopil tuto pozici).
Ke konci bylo vidět, jak je pro děti velmi těžké udržet pozornost, respektovat se navzájem, být k sobě vstřícný – na povrch opět vypluly jejich typické povahové rysy. Dodržení jimi samými navržených pravidel není v jejich silách.
Nicméně se mi líbilo, že se naprostá většina šesťáků do dnešního programu zapojila a myslím si, že se jim dnešní plavba líbila.
Velké poděkování oběma děvčatům – Katce a Denče.
Eva Voborníková
Kouzelný příběh nerozlučné dvojice malé čarodějnice, která už chce konečně…
Ve škole jsme dostali možnost návštěvy firmy Škoda auto v nedalekých…
Jak vysvětlit události 17. listopadu dětem v první třídě? Jak jim říct,…