Minimální preventivní program zahrnuje pro žáky základní školy nepřeberné množství aktivit. Žáci čtvrtých tříd se zaměřili na oblast, která je z hlediska správného fungování třídního kolektiv a vztahů v něm jednou z nejdůležitějších. Je to kamarádství.
Kamarádství a přátelství je velice obsáhlou oblastí, proto i samotný projekt byl rozdělen do dvou částí. Nejdříve jsme se vydali dne 17.3. pátrat do Městské knihovny v Kostelci nad Orlicí. Tam jsme si společně zaktualizovali naše poznatky o knihovně a s paní Simonou Kňourkovou diskutovali o prevenci. Pokračovali jsme představováním knih zabývajících se tematikou mezilidských vztahů a chování odpovídající naší věkové kategorii a přečetli si ukázku situace, kterou jsme společně rozebrali. Protože se nám v knihovně líbilo, ještě jsme se chvíli zdrželi aktivním vyhledáváním knih. Dopoledne v knihovně bylo velice příjemné a na závěr jsme mohli potvrdit moto první části projektu, že nejen kniha je dobrým přítelem člověka. Po návratu do školy jsme všechny naše dosavadní aktivity vyhodnotili a napsali o tomto programu slohovou práci. Pak už nastalo těšení na druhou slíbenou část projektu.
Druhá část s podtitulem „Kdo si hraje, nezlobí“ se uskutečnila dne 4.5. Jak již název napovídá, jednalo se o den plný her posilujících a podporujících zdravé vztahy ve třídě. Samotný program začal již společným odchodem ze školy. Cestou jsme diskutovali o tom, co asi společně zažijeme. V cíli naší cesty – v autokempu jsme se po řádném posilnění našeho organismu pustili do hraní kreativně kooperačních nesoutěžních her s různými obměnami. Hry byly velice poučné a zábavné. Byly zaměřené na rychlost, obratnost, reakci, postřeh a spolupráci tak, aby každý hráč měl stejnou roli, byl zapojený do dění a pocítil úspěch a důvěru ostatních.
Všechny děti se aktivně zapojily do připravených aktivit, díky kterým se podařilo stanovené cíle minimálně preventivního programu v obou částech projektu splnit.
Mgr. M. Šlajová, Mgr. N. Kovandová
Kouzelný příběh nerozlučné dvojice malé čarodějnice, která už chce konečně…
Ve škole jsme dostali možnost návštěvy firmy Škoda auto v nedalekých…
Jak vysvětlit události 17. listopadu dětem v první třídě? Jak jim říct,…