19.04. 2022

Matematika i tanec …

Co mají společného? Slohový útvar – líčení. Že si už nepamatujete, o co jde? O subjektivně zabarvený popis. Stále nic? Prostě si sednete a začnete popisovat něco, k čemu máte svůj osobní vztah. Promítnete do něj to nejlepší ze sebe, své pocity, nálady… O něco takového se pokoušeli v hodině slohu i žáci 8. ročníku. Měli naprosto volnou ruku ve volbě tématu. Přála bych Vám číst o jejich vztahu ke dřevu, k posteli, k milovanému koni, hudbě, kolečkovým bruslím… Nemohu Vás ale ochudit o dvě líčení. Nikdy bych nevěřila, jaký vztah si může osmák vytvořit k matematice – málem mi skápla slzička…

„Matematika může okouzlit“

Rád bych vás seznámil s mým nejoblíbenějším předmětem, a to matematikou.

Pro někoho je to nudný školní předmět, ale pro mne je jednou z nejlepších věcí na světě. Vždy se těším na pondělí jen kvůli Tobě. Tvá čísla mne uchvátila více než cokoliv jiného. Geometrické tvary jsou lepší než Picassovy obrazy. Zlepšuješ mi den svými číselnými tanečky, které dokáží rozjasnit i test. Okouzluješ mne nečekanými výsledky a nikdy si nejsem jistý, zdali jsi mne něčím nepřevezla. Vždy dáváš smysl. Jen Ty dokážeš vše geniálně a logicky vysvětlit. Dějepis, zeměpis, chemie – to je vše zajímavé, ale Ty jsi něco více. Máš vždy nějaký trik v rukávu. Desetinná čísla, zlomky, rovnice, tvary – ta různorodost je tedy, alespoň podle mne, perfektní. Ani kouzelníkovy triky mne neohromí tak, jako Pythagorova věta…

Je mi líto, že už musím končit, no nic, tak v pondělí.

                                                                                                                                                 Vojtěch Janeček, 8.C

A nyní se nechte, prosím, vtáhnout do víru tance…

„Síla tance“

Když se po dlouhém dni vracím domů, myslím pouze na okamžik, kdy si vezmu ty malé bílé pecičky a dám si je do uší.

V tu ránu mizí všechny starosti a svět je pouze hra zvuků a tance. Automaticky se začnu pohybovat do rytmu a vypínám mysl. Zavírám oči a ocitám se v hloubi své duše, kde jsem pouze já a rozléhající se hudba. Tančím pomalu, rychle – je pouze na mně, jak s pohyby naložím. Okolní svět vůbec nevnímám. Snažím se tento okamžik užít naplno, protože tón, který ukončí magickou chvíli, se blíží. A já se vrátím zpět do reality.

Poslední otočkou hudba utichne a já otevřu oči. Vše je stejné, ale já jsem mnohem šťastnější než dřív. Nezkrotný tanec mě totiž pohltil jako temná díra.

                                                                                                                                                  Viktorie Žižková, 8.C

A jaké téma byste si zvolili Vy? K čemu máte blízký vztah Vy? Zastavte se, zamyslete se a zkuste vyjádřit své pocity – třeba jen tak pro sebe.

(Obě žákovské práce jsou původní – byly upraveny pouze po pravopisné stránce.)

… a vzkaz pro všechny osmáky – Vaše líčení byla opravdu moc hezká. Děkuji.                                                                                                                                        

PaedDr. Eva Voborníková         

Český rok: Čert český

Čerti ve výtvarné výchově 6. B a 6. C Při výtvarné…

Bubnovačka

Žáci 5.B se zúčastnili preventivního programu „Bubnovačka“. Jedná se o…

Dezimfombies

Ve středu 20.11. se deváté ročníky zúčastnily interaktivního workshopu Dezimfombies….