Projekt EUF 2009 – 16
Moderní výuka českého jazyka-prostředek plnohodnotného prožití volnočasových aktivit žadatelů o mezinárodní ochranu.
V hodině slohu se stručně seznámili s historií Kutné Hory, když procvičovali výtah.
Žáky z pobytového střediska jsem seznámila stručně s dějinami během krátké společné schůzky, kdy si prohlédli propagační materiály stažené z internetu, zakoupené na památku či získané z informačního střediska v KH.
- za pěkného počasí. Autobusovou dopravu zajistil pan Petráček. Určení žáci 7. tříd si připravili průvodcovský komentář k jednotlivým zastávkám.
Jako první děti navštívily chrám sv. Barbory. Zde vyplňovaly pracovní listy, jejichž úkoly byly zaměřené na pozorovací schopnosti. Protože nebylo nutné studovat odborné komentáře, zapojili se i oba chlapci z pobytového střediska, kteří češtinu ovládají po několika měsících velmi omezeně. Výhodou bylo, že si u pokladny půjčili informační materiál v arabštině, který se zaujetím pročetli.
V muzeu Hrádek jsme měli zamluvené exkurze do dolu Jiří. Po výkladu o dějinách těžby stříbra si děti oblékly perkytle a vybaveny svítilnami se vydaly na prohlídkovou trasu do středověkého dolu. Tato část se jim velice líbila.
I pro tuto část exkurze měly připravené pracovní listy, které jsou ke stažení na internetu. Protože v nich je dost odborných termínů a celkově jsou úkoly složitější, nemusely je děti z pobytového střediska odevzdávat.
Cestou po městě jsme si prohlédli Vlašský dvůr, kamenný dům a historickou kašnu, objekty díky nimž je zapsána Kutná Hora na seznamu památek Unesco.
Neopomněli jsme zastavit v Sedleci, abychom navštívili ojedinělou, unikátní a poměrně známou kostnici.
- Pro svou ojedinělost a oceňovanou architektonickou hodnotu jsme se na zpáteční cestě stavili ve Svatém Jakubu, kde stojí románský kostelík. Děti tak mohly porovnat vývoj ve stavebních slozích od raného středověku k rozvitému.
Osobně hodnotím exkurzi za velice vydařenou a přínosnou.
Obohatila všechny žáky nejen o poznatky z historie, ale poukázala na vyspělost, krásu a kulturu naší země, jejichž kořeny sahají až do období středověku.
V hodinách informatiky žáci 7. tříd vytvořili z vlastní fotodokumentace pexesa.
V hodinách výtvarné výchovy vyráběli „stříbrné mince“ a vytvářeli návrhy malovaných gotických oken.
Děti z pobytového střediska vyrobily z fotografií historických památek Kutné Hory puzle.
Práce všech budou využity k vystavení v integračním centru ZŠ.
V červnovém čísle Zpravodaje města bude uveřejněna , která rekapituluje obsah výletu do Kutné Hory.
Mgr. Hana Stará
V pátek 20.12. 2024 proběhla na naší škole na druhém stupni…
V pátek 13.12.2024 navštívili žáci 4.C a 5.C Nový zámek v Kostelci…
Hodina fyziky v 7. třídě a dopravní výchova: Praktické cvičení…