Projekt EUF 2009 – 16
Moderní výuka českého jazyka-prostředek plnohodnotného prožití volnočasových aktivit žadatelů o mezinárodní ochranu.
V hodině slohu se stručně seznámili s historií Kutné Hory, když procvičovali výtah.
Žáky z pobytového střediska jsem seznámila stručně s dějinami během krátké společné schůzky, kdy si prohlédli propagační materiály stažené z internetu, zakoupené na památku či získané z informačního střediska v KH.
- za pěkného počasí. Autobusovou dopravu zajistil pan Petráček. Určení žáci 7. tříd si připravili průvodcovský komentář k jednotlivým zastávkám.
Jako první děti navštívily chrám sv. Barbory. Zde vyplňovaly pracovní listy, jejichž úkoly byly zaměřené na pozorovací schopnosti. Protože nebylo nutné studovat odborné komentáře, zapojili se i oba chlapci z pobytového střediska, kteří češtinu ovládají po několika měsících velmi omezeně. Výhodou bylo, že si u pokladny půjčili informační materiál v arabštině, který se zaujetím pročetli.
V muzeu Hrádek jsme měli zamluvené exkurze do dolu Jiří. Po výkladu o dějinách těžby stříbra si děti oblékly perkytle a vybaveny svítilnami se vydaly na prohlídkovou trasu do středověkého dolu. Tato část se jim velice líbila.
I pro tuto část exkurze měly připravené pracovní listy, které jsou ke stažení na internetu. Protože v nich je dost odborných termínů a celkově jsou úkoly složitější, nemusely je děti z pobytového střediska odevzdávat.
Cestou po městě jsme si prohlédli Vlašský dvůr, kamenný dům a historickou kašnu, objekty díky nimž je zapsána Kutná Hora na seznamu památek Unesco.
Neopomněli jsme zastavit v Sedleci, abychom navštívili ojedinělou, unikátní a poměrně známou kostnici.
- Pro svou ojedinělost a oceňovanou architektonickou hodnotu jsme se na zpáteční cestě stavili ve Svatém Jakubu, kde stojí románský kostelík. Děti tak mohly porovnat vývoj ve stavebních slozích od raného středověku k rozvitému.
Osobně hodnotím exkurzi za velice vydařenou a přínosnou.
Obohatila všechny žáky nejen o poznatky z historie, ale poukázala na vyspělost, krásu a kulturu naší země, jejichž kořeny sahají až do období středověku.
V hodinách informatiky žáci 7. tříd vytvořili z vlastní fotodokumentace pexesa.
V hodinách výtvarné výchovy vyráběli „stříbrné mince“ a vytvářeli návrhy malovaných gotických oken.
Děti z pobytového střediska vyrobily z fotografií historických památek Kutné Hory puzle.
Práce všech budou využity k vystavení v integračním centru ZŠ.
V červnovém čísle Zpravodaje města bude uveřejněna , která rekapituluje obsah výletu do Kutné Hory.
Mgr. Hana Stará
8. dubna 2025, Kostelec nad Orlicí Tradiční lidový zvyk vynášení…
Neseme Morenu, pěkně vystrojenu, na vršku červenu, na spodku zelenu……
Ve čtvrtek 27.3. se žáci 4.C a 5.C zúčastnili dalšího…