13.06. 2011

Křížem krážem Kostelcem

Projekt EUF 2007 – 12

Integrační centrum a rozvoj vzdělávacích a volnočasových aktivit dětí žadatelů o mezinárodní ochranu

„KŘÍŽEM KRÁŽEM KOSTELCEM“

Datum konání: 8. 10. 2008

Cílová skupina: třídy II.B, III. B a děti z PoS

Cíl:

1. Poznávat město, ve kterém žijeme.

2. Rozvíjení jazykových a komunikativních dovedností, rozšíření slovní zásoby

3. Spolupráce ve skupině, vzájemné dorozumění, překonávání jazykových bariér.

4. Rozvoj kamarádských vztahů mezi dětmi.

5. Rozvoj ekologického cítění.

6. Rozvoj výtvarných schopností.

Pojmy k osvojení:

domov, rodiště, škola Jiřího Gutha - Jarkovského - osobnost Jiřího Gutha - Jarkovského, významné osobnosti města – F. Zoubek, J .I. Tůma, dr. Pešina, rozcestníky, názvy dopravních značek,historické památky města, významné budovy ve městě

Klíčové kompetence:

  • svými slovy vyjádřit, co znamená pro člověka domov
  • chránit osobní údaje před cizími lidmi
  • znát svoji adresu
  • vztah k lidem v okolí bydliště
  • vztah k prostředí, ve kterém žijeme (rabátka, záhonky, chodníky)
  • bezpečně se orientovat v okolí školy a bydliště
  • přispívat ke zlepšení prostředí ve městě
  • pojmenovat nejdůležitější části (čtvrti) města
  • znát umístění významných budov a objektů ve městě - v případě potřeby se k nimbezpečně dostat
  • vytvořit společně jednoduchý plán obce
  • umět nakreslit základní dopravní značky

VYCHÁZKA MĚSTEM

Postup:

Společný úvod celého projektu v prostranství před školou. (Seznámení s programem.)

Skupiny podle ročníků. (každý ročník má přiměřeně náročné úkoly).

Třída se rozdělí do skupin asi po čtyřech žácích. Každý ve skupině bude mít svůj úkol.

Děti se musí dohodnout, kdo bude zodpovídat za danou úlohu, budou si po cestě dělat poznámky, ze kterých v závěru budou čerpat odpovědi na otázky. Vzájemně si budou pomáhat .

Trasa vycházky:

    • „Po stopách G.Jarkovského“ k pamětní desce na náměstí, odkazy jeho osobnosti pro náš život. Druhé zastavení u rozcestníku s ukazatelem stezky G. Jarkovského. Kudy vede?
    • Historické památky na Palackého náměstí.
    • Významné osobnosti našeho města. (F.I.Tůma, F.Zoubek, dr.Pešina) - zajímavosti z jejich života, odkazy
    • Významné budovy a objekty v centru města. ( pošta, MP, MÚ, Rabštejn, ZŠna náměstí,ZUŠ F.I.Tůmy. Návštěva informačního centra.
      • Zastávka u mapy města na Jiráskově náměstí - orientace.
      • Všímáme si pořádku a čistoty ve městě, úpravy zeleně aj.
      • Průběžné sledování názvů ulic, rozcestníky. Dodržování pravidel pro chodce. Sledování dopravních značení.
      • starý zámek, Lázně hraběnky Žofie, kostel sv.Jiří, knihovna, rozcestníky u lávky na Morávce, Kaplička (Pověst o léčivém prameni) procházka kolem řeky - určování pravého a levého břehu řek, kolem zastávky pod tratí přechod do zámeckého parku a k zámku, odtud do DDM, kde se umyjeme a nasvačím

      Závěr:

      Zhodnocení a prezentace poznatků z vycházky.

      Třídy si vzájemně sdělí své zážitky, poznatky a dojmy z vycházky, popř. zajímavosti, které se dozvěděly během putování.

      B. Kuncová, Z. Tomšová

Vánoční zpívání na 2. stupni

V pátek 20.12. 2024 proběhla na naší škole na druhém stupni…

Český rok: Vánoční dílničky

V pátek 13.12.2024 navštívili žáci 4.C a 5.C Nový zámek v Kostelci…

Fyzikální laboratoř III

Hodina fyziky v 7. třídě a dopravní výchova: Praktické cvičení…