03.06. 2011

Jak si poradit s fotoaparátem

Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR

esf

Investice do rozvoje vzdělávání

Jak s fotoaparátem

Pracovní list pro mladší spolužáky

Žáci 8.B vytvářeli pracovní listy se zaujetím. Rádi pracovali s fotoaparáty, řada z nich nemá fotoaparát doma možnost využívat. Pro výuku informatiky je to nová dovednost, kterou žáci využijí i při volbě povolání a smysluplnén využívání volného času. Při vytváření pracovního listu využili počítačové dovednosti ze 6. a 7. ročníku. Práce byla motivána využitím pro mladší spolužáky v hodinách informatiky. Problém nastával pouze při střídání učebny informatiky Lávka-Náměstí ( Microsoft Office a Open Office ). Možnosti a prostředí obou textových editorů jsou pro některé žáky ještě obtížné.Původně bylo v zadání využití sloupců při tvorbě pracovního listu, ale některým žákům dělalo obtíže následné formátování vložených objektů a jejich seskupování. Nakonec žácipracovní listyvytvořili na list A4 a ve vzhledu stránky zvolily tisk 2 stran na 1 list. Do harmonogramu zasáhlo mimořádné ředitelské volno z důvodu vysokého výskytu respiračních onemocnění ve škole.

Všichni nadšeně vítali praktickou hodinu s focením. Žáci dobře zvládali práci ve Wordu, obtížnější byla práce v textovém editoru Open. Automatické tvary někteří pozapomněli. Nastaly problémy s formátováním vložených objektů ve sloupcích. Některým žákům dělalo problém vytvořit otázky pro zpětnou kontrolu. Všichni se shodli na tom, že s Wordem se jim pracuje lépe, s Openem jim šla práce pomaleji.

Vynášení Morany aneb Zimu jsme poslali po vodě

8. dubna 2025, Kostelec nad Orlicí  Tradiční lidový zvyk vynášení…

Morena

Neseme Morenu, pěkně vystrojenu, na vršku červenu, na spodku zelenu……

Jsme jedna parta

Ve čtvrtek 27.3. se žáci 4.C a 5.C  zúčastnili dalšího…