Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR
Investice do rozvoje vzdělávání
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Žáci 6. A se zúčastnili několika aktivit, které měly za cíl přiblížit současné mladé generaci život v pravěku. Navštívili jsme SOA a OMOH v Rychnově nad Kněžnou. Při jejich první návštěvě se děti dozvěděly, kde vůbec tyto dvě instituce sídlí, jak fungují, jaké informace poskytují běžnému občanovi. Pracovnice SOA i OMOH ukázaly našim žákům hodně velmi zajímavých materiálů, které se přímo dotýkaly našeho města.
Poté jsme se žáky vyjeli do CEA ve Všestarech. Tady se přenesli zpět do pravěku jak po teoretické, tak i praktické stránce. Zde si děti mohly vyzkoušet řadu činností, které pravěký člověk prováděl prakticky každý den.
Další návštěva OMOH v RK byla naplánována na únor 2010. Tentokrát jsme se setkali s archeoložkou PhDr. Martinou Bekovou a konzervátorem muzea Tomášem Sládkem. Oba zasvětili naše žáky do tajů obou těchto povolání. Ze všech těchto dosavadních aktivit dva žáci 6.A – Jiří Láska a Robin Čapka připravili velmi pěknou prezentaci, kterou v rámci projektu „Děti učí děti“ předvedli 16.3.2010 žákům 5.A. Konečným vyústěním tohoto „výletování do pravěku“ byly dubnové pokusy o restaurování keramických květináčů a výroba pravěkých šperků s paní učitelkou Věrou Žižkovou.
Myslím ¨si, že skutečnou cestu do pravěku děti asi nikdy nepodniknou, proto jsme se snažily alespoň trochu zábavnou formou jim tento velmi časově vzdálený úsek lidských dějin přiblížit. Všechny akce děti zaujaly – některé víc, jiné méně ( velmi dobře byly hodnoceny Všestary, beseda s archeoložkou, restaurování květináčů).
V úterý 16.března 2010 se žáci 5.A přemístili ze své kmenové třídy do učebny 6.A, kde si pro ně jejich dva starší spolužáci – Jiří Láska a Robin Čapka – připravili hodinovouprezentaci o „putování šesťáků do pravěku.
Oba kluci vyprávěli svým mladším kamarádům o všech akcích, které v rámci výuky dějepisu v 6. třídě podnikli, a také co si z nich odnesli.Připravená prezentace jejich výklad nádherně dokládala.
Na závěr se“ páťáci“ obou hochů mohli zeptat na vše, co je zajímalo. Celé toto setkání bylo zakončeno malým testem, v němž měli žáci 5. třídy prokázat, co si z výkladu Jirky a Robina zapamatovali.
Myslím, že Jirkovi i Robinovi patří za jejich velmi dobře připravenou a velmi dobře odprezentovanou práci velké poděkování a uznání. Celá tato akce je ukázkou toho, že děti klidně mohou učit jiné děti a samy si vyzkouší, jak je tato práce namáhavá.
V pátek 20.12. 2024 proběhla na naší škole na druhém stupni…
V pátek 13.12.2024 navštívili žáci 4.C a 5.C Nový zámek v Kostelci…
Hodina fyziky v 7. třídě a dopravní výchova: Praktické cvičení…